Jumaat, 12 Mac 2010

SAPPHIST



Lesbian merujuk kepada wanita yang tarikan seksualnya hanya kepada wanita lain. Wanita yang tertarik kepada kedua-dua wanita dan lelaki selalunya dirujuk sebagai biseksual.

Perkataan lesbian berasal dari Lesbos iaitu sebuah pulau di Greece. Sappho, seorang penyajak wanita zaman dahulu yang tinggal di Lesbos, terkenal dengan sajak-sajaknya mengenai cinta. Sappho menulis sajak cinta untuk wanita. Kerana itu namanya dan pulau tempat dia tinggal menyebabkan orang mengaitkan pulau tersebut dengan wanita yang mencintai wanita. Kadangkala lesbian juga dipanggil Sapphis (bahasa Inggeris: Sapphist) sempena nama Sappho.

Ya Allah ya tuhanku.. apalah nak jadi dengan kehidupan manusia didunia ini.. Perkara yang diharamkan itu juga la yang mereka nak buat dan lakukan... macam dah tak de lelaki dalam dunia ini.. kenapa mereka-mereka ini memilih kaum sejenis??? bukankah Allah telah menjadikan manusia berpasangan lelaki dan wanita!.

Sabda Rasulullah saw, diriwayatkan oleh: Ibnul Jauzi..

"Nikah itu dari pada Sunnahku,maka barangsiapa tidak suka dengan Sunnahku,maka ianya bukanlah dari golonganku"

Firman Allah s.w.t

"Surah Ar Rum ayat 21: Dan dari antara tanda-tanda kebesaran Allah iaitu Ia jadikan bagi kamu pasangan(isteri-isteri) supaya kamu hidup tenteram kepadanya,dan dijadikannya di antara kamu kecintaan dan kasih sayang"

Manusia telah menjadi gila.... manusia sudah hilang pertimbangan.... hanya padamu ya Allah.. lindungilah kami dari kemurkaanmu dan jangan lah kami tergolong dikalangan orang-orang yang kejam.

Tiada ulasan: