Khamis, 11 Mac 2010

NASIB SEORANG MANUSIA KERDIL




Hampir 300 ribu anak luar nikah telah di daftar. Hari2 juga kita dimomokkan dengan berita buang bayi. Berapa ramai lagi kah bayi sampah yang tak ditemui,yang ikut naik lori sampah? yang dimakan anjing dan reput saja2.? yang masuk lubang tandas macam najis? lalu tak dilapurkan walaupun keluarga tahu, nak jaga malu.? Utk anak2 gadis yang "sedang" enjoy free seks ni,cubalah insafkan diri dan lihatlah kedepan demi masa depan kamu..jangan terleka dan terlalai dik kerana nafsu serakah.Hingga diri ternoda demikian rupa.

Kalau ada niat nak cuba atau nak meneruskan tabiat maksiat itu musim cuti CNY dan valentine ni, bayangkan deritanya melahirkan, malunya diri, keluarga, agama dan bangsa negara selamanya..!. Bayangkan betapa besarnya dosa yang akan di `ungkit' sepanjang hayat..!, bayangkan pertemuan anak itu dengan anda di akhirat nanti..! bayangkan besarnya laknat sang `Pencipta,' terhadap anda..!, tak guna menyalahkan orang, bukan mereka yang jahat, tapi kita yang BODOH kerana menyerahkan diri dan sengaja mengundang masalah.

Kalau pun tak boleh jadi manusia, kekallah jadi haiwan yang lumrah, yang menyayangi anaknya.!,janganlah kita jadi lebih teruk `dari haiwan'..! Itu lebih baik daripada mati sakit jantung, sedih melihat kejadian sebegini `semakin menjadi2'.

Kembalilah ke pangkal jalan . Terapkan nilai-nilai agama mengikut kepercayaan masing-masing.Jangan biarkan kita hanyut dibuai hayalan dunia ini...Dunia semakin tua manusia berlumba nak jadi muda kembali...ingatlah Allah bagi mereka beragama islam..yang penting kita sering ingat mengingati..
.

Tiada ulasan: