Rabu, 5 Mei 2010

DIRI AKU HARUS DIHARGAI...


Sehari dua aku sibuk sedikit..
sehingga temanku risau dan bimbang
bukan aku tak sudi menziarahimu
kerana aku hanya insan biasa
tidak punya kudrat dan kekuatan


Lantaran kesibukan ku dengan
temu janji perubatan
yang aku kena ulangi
aku terasa letih dan lesu...
sehingga jiwaku dan diriku
menjadi satu bebanan
aku lupa aku jadi marah
aku alpa bahawa itu semua
dugaan dan cabaran yang aku
kena harungi


Menjadikan aku bertambah
marah dan ganas
kerana aku ditipu
aku diperdaya kan
aku dijadikan mangsa
cuma untuk melihat diriku
bersahabat hanya untuk
suka-suka tanpa keikhlasan
hinggakan aku digelar perasan
tergila-gila .......
pergilah ... aku tak heran..
engkau tidak jujur
engkau hipokrit


Kini baru tersedar yang aku
hanya makhluk Tuhan..
makhluk yang kerdil dan hina
disisinya..... tatkala aku
menjadi manusia lupa diri.
Semuga aku sedar diri
semuga aku pasrah dan hargai
erti hidup ini.........

................................................

Tiada ulasan: