Ahad, 28 Mac 2010

MIMPI DAN SEDARKU




Aku berasa amat penat ,kesakitan ku mula menyelinap di seluruh urat nadiku,
ku cuba bangun sendirian,tapi masih lemah, selepas aku mengadap komputer
kesayanganku aku cuba baringkan diri di sofa, terlelap seketika, lalu kuterjaga
,mmm malam ini lenaku terganggu,aku bergerak semula ke meja komputerku,
aduhhhh masih lagi terasa perit dan panas dadaku.. ohh ku gagahi juga..

Fikiranku bercelaru.Cepatnya masa berlalu, tanpa kusedari hari-hari yang
bergerak begitu pantas,jauh meninggalkan aku.,aku rasakan ada sesuatu yang
memberatkan fikiranku,aku melanggut depan monitor sambil meditasi otak,berasa
tenang, tetapi hanya seketika waktu aje.mmm..

Entahlah apa yang aku tengah fikirkan, sesuatu yang tidak pernah aku alami!!
mmm keluhan ku semakin panjang.Ku pejamkan mata seketika,aku menerawang
fantasi ke alam yang lebih luas, Aku cuba dan terus mencuba, adakah ini sebenarnya
diriku? atau adakah aku yang akan hilang dimamah usia, adakah aku juga
masih seperti aku yang dulu?..

Aku masih membayangkan sesuatu yang indah, yang sedang aku lalui semalam.
...gila kah aku??? tak tercapai akalku.. aku masih lihat bayangannya, didepan mataku.
senang sekali, asyik sekali tapi akhirnya aku terpana.Aku terkujur longlai dalam
angananku sendiri. Nasib baik aku tak terjatuh dari kerusi, jika tidak aku sudah
jadi macam nangka busuk terjelepuk atas lantai.

Ehh rupanya aku mengelamun..tak kusedari sudah tiba waktuku untuk berkhalwat
mengadap PADANYA, aku ingin memohon keampunan dariNYA semuga diriku
di jauhi dari segala kemungkinan dikuatkan imanku untuk tidak melupaiNYA dan
diberikan kesihatan yang sempurna. Benar aku masih terasa perit dadaku ini.. Hanya
padaNYA tempatku bergantung harap.Kekuatan ku semakin beransur pulih, aku kena
kuatkan semangat, aku tidak mahu lemah lagi,aku kena berusaha sedaya upayaku
segala yang kutanggung ini akan lenyap, alhamdulillah padaNYA..

Sebentar lagi aku akan ke Kuala Lumpur untuk mencari sesuatu..biarlah apa yang
akan aku cari dipermudahkan,harap-harap ianya akan mendatangkan hasil yang
mengembirakan aku....Mudah-mudahan ......

Tiada ulasan: