Selasa, 30 Mac 2010

MALANGNYA


6.40 pagi rutin ku hari ini.. menghantar anak sulungku ke Hospital Tuanku Jaafar.
Hari ini aku kena melangsaikan segala macam bayaran bil-bil yang belum berbayar
untuk bulan March ini.Aku mula memandu kereta ke Majlis Perbandaran
Seremban dan pusing-pusing keliling untuk mencari parking.

Dapatlah satu lorong dibelakang MPS bersebelahan bangunan Wisma Persekutuan
dan meletakkan kereta ditempat yang dikhaskan untuk pelawat.mmmm selesai
membayar tunggakan cukai pintu aku bergegas pulang ke kereta untuk menuju
ke Pejabat Tanah di Seremban 2 pulak.

Bedegang???????? apatu... ya Allah aku telah melanggar sesuatu.Adussss mampus
aku.. kemik dah kereta .. mengeletar satu badan.aku keluar dari kereta untuk melihat
apa yang berlaku...mmm memang sah aku telah terlanggar batu penghadang longkang
..apa la aku hari ni..tapi nasib baik lah kereta tidak kemek. Terpandang pula kakiku
OHHHHHHH TIDAKKKK rupenya aku telah terpakai kasut berlainan warna.Sebelah putih sebelah lagi hitam.,malunyaaaa dah la aku pergi ke Pejabat Majlis Perbandaran Seremban dengan berkasutkan satu hitam dan satu putih..

Patutlah orang memandangku dengan pandang yang menjelikkan. Aku masih tidak
perasan juga..Naya betul la aku hari ini. Kalau dari rumahlah aku perhatikan kasut
mana aku pakai tentu tak jadi camni ,memang malang betul dah la kereta
melanggar batu pakai pulak kasut berlainan warna,tapi apa nak buat benda dah
berlaku aku tak boleh undur balik.. Tebalkan sahaja muka yang sedia tebal ni hehehe..

Jadi aku balik semula ke rumah untuk menukarkan kasut yang sepesen ni, untuk
meneruskan kerja aku yang belum selesai. Hari ini memang malang bagi ku.. secara
tidak langsung aku menghargai juga pengalaman ini kerana itu menyebabkan kita
tidak terlalu tergopoh gapah bila melakukan sesuatu pekerjaaan. Berhati-hati dalam
setiap tindak tanduk kita..

Tiada ulasan: