Sabtu, 3 April 2010

DOAKU


Rasanya hidup adalah seribu kesyukuran
walaupun usia meningkat kehadapan
Allah memberikan peluang menikmati
keindahan dunia ....

Kesakitan amaran dari NYA
betapa kerdil, betapa besarnya ujian
Maha Suci Ya Allah...

Memanjangkan usia kehidupan
adakah aku bersedia!...
mengadap NYA andainya aku
di jemput secara tiba-tiba..
Cukupkah tanggung jawabku!!..
Amal ibadatku..dapatkah ia
melindungiku.. dari siksaanMU..

Selama ini aku leka.. terus leka
dengan duniawi...
Sentiasa tidak mencukupi..
sentiasa tidak puas........
aku tidak memandang kebawah..
lagakku persis sombong dan
bongkak..

Tatkala ujian getir ku di turunkan
ku sedar rupanya aku masih
alpa.. aku masih leka dibuai
kayalan ini.. Kini ku terbayangkan
akan siksaan MU...Ohhhh
Ya Allah ampunilah dosa aku..
aku lalai aku leka aku hayal..
sebelum kau menutupkan
pandangan dan mematikan
jasadku Ampuni la dosa dan
khilaf ku Ya Rabbi.... aku berserah
dan aku memohon... segalanya
telah tertulis... Moga diperkenankan
segala doa ku...

Tiada ulasan: