Selasa, 30 Mac 2010

TIBA-TIBA


Hari ni awal betul aku bangun. Aku teringat satu pesanan dari arwah Abah..
"Tiga perkara yang membinasakan: Kekikiran yang diperturutkan, hawa nafsu
yang dilayan dan kekaguman terhadap dirinya sendiri".

Kenapa erk.. ucapan itu tetiba je menjelma dalam fikiranku hari ini....
Aku merasakan bayangan Abah menyelinap dalam tubuhku..
mungkin arwah marahkan aku kerana lalai akan nasihatnya!!

Ataukah aku telah lupa segala janjiku padanya dulu...
Terkesima sebentar.. aku terkedu .. aku terduduk.. aku terdampar..
aku terharu.. aku tidak menyedari air mata mengalir di pipiku..
Kenapa ketika ini pulak wajah Abah menjelma dalam fikiranku!!

Hampir 24 tahun Abah meninggalkan aku.. ketika itu aku masih lagi
dahagakan kasihmu abah...mmm kasihmu terhadapku sukar untuk ku
ucapkan kerana terlalu agongnya cintaku padamu abah.. Ketika itu aku
hilang arah tujuan.. aku rasa duniaku gelap..

Tatkala aku masih perlukanmu Abah, Kau pergi tanpa relaku..
Namun aku perlu pasrah dan redha akan kepergianmu Abah..
Aku tahu deritamu teramat sangat hidup dalam keperitan dan
kesengsaraan..

Pergilah Abah...Tuhan lebih menyayangimu..Aku diatas ini hanya
mampu berdoa dan bertasbih kepada Allah moga roh Abah disana
akan bahagia dan di tempatkan bersama-sama orang-orang yang
di kasihi......

Ya Allah Ya Tuhanku... Kau jadikan lah aku insan yang selalu
menghargai hidup ini, jauhilah aku dari kelalaian dan jauhilah aku
dari segala kemurkaanmu ....

Tiada ulasan: