Sabtu, 3 April 2010

AMARAHKU


Aku merasa malu dengan Allah,
sentiasa ingatkan diri yang Allah
sentiasa memerhatikan aku..

Apakah aku seorang yang
pemarah..aku harus ingatkan
diriku hanyalah hambanya yang
hina...

Perlukah aku mendiam diriku
dan berdoa mohon ketenangan
darinya!!!...

Pemarah aku, perasaan kecewa
membuak-buak hinggakan
aku merasa sangat dendam
pada musuhku,bayangannya
pasti.....

Seharusnya aku perlu menilai
diri dan wajahku dicermin itu
Ohhh memang buruk sekali
punya sifat marah dan dendam


Ya Allah buangkan sifat tercela
ini....
Terima Kasih TUHAN.....
Engkau telah menutup jalan
keburukan pada diriku.....

Firman Allah:

"Dan hamba-hamba Tuhan Yang Maha Pengasih ialah
orang-orang yang berjalan dipermukaan bumi dengan
rendah hati, dan apabila ada orang jahil yang
mengajaknya bertengkar,mereka balas dengan
ucapan yang bijaksana."

Surah al-Furqan:63.

Tiada ulasan: