Ahad, 4 April 2010

AKU MANUSIA LEMAH


Cemburunya aku
iri hatinya aku
hasad dan dengki
bersarang dalam kalbu
memang jahat aku
pantang aku
andainya engkau
bahagia dan gembira

Iri hatiku menganas
dengki aku membuak
benci aku membara
aku tidak perlu
menggasihi engkau
engkau memang
aku benci
sebenci-bencinya
hingga keurat nadi
hingga urat saraf

Tapi kenapa aku jadi
begini....
kenapa aku terlalu
membencimu..
ohhhhhhhhhh
kenapa!!!!!!!!
apakah salah engkau..
aku memang kejam
aku memang durjana
lebih kejam dari
syaitan dan iblis

tolonglah... buangkanlah
hatiku
diriku
jiwaku hanya kosong
tidak ada yang dapatku
sucikannya
mengapa terjadi begini...
aku hilang arah
aku hilang tujuan
terkapar terbaring
dalam kehinaan
masih adakah ruang
masih adakah keampunan
aku yang terpesong
dari landasan
aku yang hancur
dari sekujur tubuh
bagilah aku peluang
untuk mengenal diriku
SIAPAKAH AKU SEBENARNYA

Tiada ulasan: