Rabu, 3 Mac 2010

BIARLAH.............


Sejak kita ditakdirkan ketemu
memupuk kasih dan cinta
indah dan terlena dibuai dek
belaian manja dan kasihmu

Saban hari ku rasakan dunia
indah bak firdausi mendamaikan
mengasyikkan
tawa ria dan gurau senda
kita bersama
mendambakan keintiman

laksana uda dan dara
romeo dan juliet
waktu itu aku leka
aku lupa diri
aku hilang arah tujuan
terkedip mata nan silau
bulan nan indah
bintang dilangit berkerlipan
matahari menyinari alam
angin meniupkan ayat-ayat
cinta

Embun pagi menyejukkan
sesejuk hati ku tatkala itu
ohhhhhh memang indah
tiada yang lebih indah

Kenapa kah keindahan dan
kenikmatan ini tidak berpanjangan
aku di sisihkan
di tinggalkan keseorangan
menanggung kerinduan
dimana gelak ketawa yang dulu
dimana ........

Ayat-ayat cinta palsu
ayat-ayat merindu ku buang
jauh dari sudut hatiku
biarlah... biarlah
setiap detik itu aku
akan simpan
walau perih dan luka
tidak akan semboh
biar bernanah
sampai hujung nyawaku
aku akan tetap jadi aku
aku hanya insan
insan yang sering
menanggisi
nasib dan nasib

tatkala malam
aku terkedu
aku tersendu
ohhhhhhh
biarlah....... biarlah........
pergilah .....
pergilah......
hanya jiwa dan jasad
terkubur
bersama ingatan
nun jauh didasar
tidak akan kembali
biarlah..........biarlah......

Tiada ulasan: