Sabtu, 11 Disember 2010

HARAPAN DAN KEPERCAYAAN DI BUANG JAUH-JAUH


Aku belum bangun

menghoyong bersama angin

tangan masih mendekap pada dada

yang terburai luka pada khianat cinta

lantai hati terus merah berdarah

getar jemari mencari nyawa

meraba dalam kebutaan sengsara

airmata rupanya tiada harga

walau berjejesan membasah hiba

duka kian menghiris memedih rasa

bagaimana arti berjalan pada tempang kekecewaan

apa makna kejujuran bila kau ramas hilang?

Bagaimana dapatku bangun untuk terus berjalan?

bila harapan dan kepercayaan kau hempas berjatuhan

melerai pecah menyimbah derita yang parah

hari ini kalau maut datang ,pasti ku-relakan

hari ini kalau kematian bisa mengakhirkan,

aku menyambut seruan!

Tiada lagi sisa selain kebencian

tiada untaian kata selain kezaliman

aku tidak akan berpaling lagi pada kenangan

aku ingin aku adalah debu yang beterbangan

aku ingin aku adalah air yang mengalir perlahan

mengikut liku-liku luka untuk keluar dari sengsara

mengalir dari lorong-lorong kekecewaan untuk mencapai kematian!

O Tuhan

hari ini aku benar-benar mengemis cahaya

aku benar-benar mengharap sirna

aku ingin aku bukan lagi apa-apa

aku ingin agar aku cuma secebis cerita

yang nazak kerana cinta

yang mati tanpa tanda!


**************

2 ulasan:

kedai buku perintis berkata...

salam yong
terbaik......tercucuk heheheeh

SEKALUNG BICARA berkata...

wksalam zeza....

uit jangan tercucuk, tertikam luka yang dalam dan parah lagi u..hehheh