Rabu, 8 Disember 2010

HARI INI AKU NAMPAK SEORANG PERAGUT


Ini lah wajah peragut yang ditawan oleh orang ramai..sempat lagi tu merokok.. dasar tak tahu diuntung betul..



Anak aku baru pulang dari Melbourne. Cuti summer semester selama lebih dua bulan dan semasa pulang barulah dia memberi tahu aku yang dompet duit nya kena pick pocket di pasar awam Melbourne. Lalu hari ni aku terpaksa membawa dia ke bank HSBC untuk membuat kad baru. Aku mencari tempat parking kereta, akhirnya dapatlah tempat yang agak terpencil juga. Habis memasukkan duit dalam mesin parking, aku dan anak bungsu aku terus ke bank yang berdekatan untuk berurusan seterusnya.

Setelah selesai semua perkara, kami pulang ketempat letak kereta. Pelik aku..apa pasal ramai sangat orang disisi kereta aku, dengan beberapa orang polis pun turut serta. Gemuruh darah menyirap kemuka, aku dah cuak juga, mungkin aku salah parking atau ada orang asing cuba untuk membuka kereta aku untuk mencuri barang-barang dalam kereta ..mana lah tahu.. manusia sekarang ni bukan boleh dipercayai, semua perkara boleh terjadi.

Bila hampir kekereta aku lihat seorang lelaki India terduduk bersandar ditepi kereta aku.. aku bertanya... Pak Polisi.. " dia nak pecahkan kereta saya ke Encik!!". Pak Polisi mengelengkan kepala. Rupanya Lelaki India tersebut telah dicekup oleh orang ramai kerana cuba meragut beg seorang Perempuan yang lalu berhampiran. Tetapi malangnya orang ramai telah bersama-sama membenteras jenayah ragut dan terus mencekup penjenayah tersebut...





Orang ramai yang menawan peragut ...Nasib mereka ni masih punya timbang rasa... tidak dibelasahnya peragut tersebut... masih mengikut lunas undang-undang dan menyerahkan budi bicara pihak berkuasa untuk menjalankan penyiasatan....



Perkhhh lega aku... dah cuak gak... ingat dia nak pecahkan cermin kereta mana lah tahu... syukur tak terjadi apa-apa.Lelaki India di bawa ke Balai Polis Seremban 2 untuk di tahan reman..



*************************





2 ulasan:

zeza berkata...

salam sbst

salam maal hijrah...dimana manapun kita tetap berdepan dengan berbagai kemungkinan...
semuga ceria dengan kepulangan sidia...

SEKALUNG BICARA berkata...

wksalam sahabat ku zeza.

Pada mulanya mmng tak menyangka. Alhamdulilah semua selamat.

Salam Maal Hijrah juga buatmu.Terima kasih...hilang sikit rindu kat dia zeza...

anak u bagaimana tak bercuti ke balik malaysia....