Rabu, 21 April 2010

HAPPY BIRTHDAY SAYANGKU NADIA



Khas untuk anakku Dr Nornadia Mizra

Aku semakin dewasa..
.jadi aku tak boleh jadi budak kecik lagi..
..setiap perkara aku perlu hadapi secara dewasa..
..dan setiap masalah aku perlu tangani sendiri sebab aku dah 27 tahun..
..dan kalau dah 27 tahun...
maksudnya semua benda adalah sendiri..
.orang kata boleh masuk disko...
orang kata lagi boleh tgk citer lucah.
.dan lagi orang kata boleh judi..
.lebih-lebih lagi boleh minum arak....
TAPI ITU KE YANG AKU NAK DALAM UMUR AKU 27 TAHUN?????


Memang ada yang kata bila umur dah 27..
.kita dah ada komitmen sendiri
kita kena teruskan kerjaya lebih
dari itu... mungkin.....
.nak pilih pasangan hidup pun..
bukan boleh je tapi sudah melebihi
dari dibolehkan ...........
nak buat itu ini pun boleh...
.kira dah ada "GREEN LIGHT"
..tapi pernah pikir tak?...
.bila dah umur 27 tahun ni...
.kita sebenarnya dah mula menghitung hari...
hari-hari akhir kita nak start


buat itu ini yang digunakan untuk bekalan nanti....
bekalan hari yang kita akan hidup selama-lamanya...
dan kalau boleh aku nak capai semua impian
aku mahu jadi seorang yang pakar..
dalam bidang yang aku ceburi
aku penuhkan bekalan aku
sebelum aku boleh mula hidup dalam alam selama-lamanya tu..
sesamalah kita berdoa
agar kita mampu
memenuhkan bekalan kita sebelum tiba hari itu..............................


........................................................................

2 ulasan:

kedai buku perintis berkata...

salam sekalung bicara.
tahniah kepada u dan anak u juga
bangganya jadi ibu bila melihat anaknya kemercu kejayaan
berbaloi penat lelah u selama ini
ye lagipun mana tak tumpahnya kari kalau tidak ke nasi
maknya pandai anknya pun cerdek

salam zeza

SEKALUNG BICARA berkata...

wksalam zeza.
Terima kasih atas ucapan itu....
syukur pada Allah... segala keperitan yg dilalui oleh anak saya selama 7 tahun...

Saya tk la pandai mana.. cuma sokongan yang jitu saya iringi setiap waktu...doa dan harapan saya selalu curahkan itu jer ..

U pun boleh buat yg terbaik lagi dari i.. anak2 masih perlukan u dn semangat u zeza.insyaallah.....