Jumaat, 20 Jun 2014

(QASEH) BUAH HATI NANNY


Qaseh....
namamu tercipta di atas sebuah kasih sayang
antara ayah bondamu yang terciptakan untuk kamu
insan comel, manis dan menawan
juga buat pengarang jantung hati ku


Selama 23 hari aku membelai dan mendakap tubuhmu
selama itu jiwa ini khudus sekali
menatap keindahan agongnya kurniaan Illahi untukku
seorang cucu yang ayu
kamulah Qaseh kamulah Ratuku





Hari ini usiamu telah genap 52 hari..
betapa usia yang mentah ini mengukir sebuah harapan
dikau tampak seolah-olah begitu dewasa
gelak tangis tidak seperti usia kamu
aku rindu aku sepi tanpa kehadiranmu sayang
namun aku hanya insan biasa
seorang nenek yang mampu melihat dari jauh
kelibat dan keletahmu




Qaseh sayang aku terhadapmu tidak pernah berbelah bagi
kulihat wajahmu, senyum dan gelagatmu
menghiburkan hatiku yang gundah gulana
biarpun engkau tiada di sisiku
doaku dan harapanku
muga engkau menjadi gadis yang ayu,
gadis yang penuh kelembutan
kerana tiada daya ku
engkau punya harga diri
punya kekuatan untuk meneruskan kehidupanmu
biarpun dari jauh aku merenungmu dan harapanku
moga engkau tidak terus leka dengan arus duniawi
QASEH SAYANG itu lah nama yang secucuk untukmu




1- hi mama watcha doing'?
2- what?! snapping AGAIN?!
3- how's my pout-pose today?😙
4- ouh well...i got it from u! (evil laugh )
5- y aren't u laughing mama?
6- it's a joke dont u get it?
7- (sigh) ur slowness making me hungry. give me my milk pls.
8- stop snapping mama & feed me! Im warning u!
9- ok u asked 4 it...UWAAAA!!
End of drama



*******************************88****************************


6.55pm
20/6/2014
Treatment room Najat

Tiada ulasan: