Ahad, 27 Mac 2011

JANGAN TINGGALKAN AKU


Bagaimana aku hendak mulai
perkataan yang indah dan mulia
kerana aku bukan seorang penyair
juga bukan seorang pemadah
kerana jiwa ku kini bagai dimamah
seperti si taring yang sedang
mengoyakkan tubuh ku dan jantungku

Kerana aku tahu aku manusia biasa
sering punya prasangka
punya hati yang goyah
kerana aku bukan siapa-siapa
aku juga bukan idola
yang boleh dijadikan tauladan
kerana aku juga sering punya kesilapan
dalam membuat keputusan
kenapa ..
aku lupa diri sebentar
kewarasan aku jauh terpinggir
dalam menentukan haluan
aku sedar
aku hanya hamba yang kekurangan
akal dan fikiran
membuat tafsiran
tanpa rujukan
namun aku harapkan
andai kesilapan ini
membuatkan engkau terhiris
dan terguris
pohon seribu kemaafan dari mu
aku tidak dapat menghadapi
kehilangan dirimu
kerana engkau adalah
segalanya
sahabat,teman dan orang yang
paling aku hormati
ampuni aku
maafin aku
muga diri mu dirahmati dan diberkati

***********




3 ulasan:

kedai buku perintis berkata...

yong.
kita bukan siapa siapa
sendiri sendiri dalam dunia
jauh jauh kita meneroka
dekat dekat kita bersama
dalam jiwa dalam minda
jarak masajarak jauhnya
kita tetap bersapa dalam maya
aku kawanmu
tetap disini
melihat kamu
dan lukamu
pasrah kita dalam waktu
bersama.tidak terucap bicara

SEKALUNG BICARA berkata...

zeza
terasa kecil dan kerdil diri ini
pabila usia kita makin jauh
aku merasakan kita semakin ada jurang
hidup seharian penuh kesunyian
Bukan aku meratap
tapi aku rasakan kehidupan kita
kian melewati
jauh dan terpinggir
tiada lagi keriuhan dan
tiada lagi gelak ketawa
seperti dulu zeza
cuma kamu dan blog aku
pengubat segala kebosanan ini
terima kasih sahabat

Tanpa Nama berkata...

yang terdetik dihatimu
begitu yang berdetak dihatiku
"terasa" begitu berkuasa
dipinggirkan dan disunyikan
oleh mereka kesayangan kita
air mata murah je menitis
saat menjengah anak dibilek
seperti menganggu rasa terdetik.
hanyut mereka tanpa peduli
bicara kita cuma dialam maya
diam kita berair mata
namun doa tetap iringi mereka
hanya maya pengubat luka