Isnin, 5 Julai 2010

MASIH PUNYA RUANG KAH BUAT KITA DI SINI.!!




Bersuanya ruang
aku dan engkau seakan bersatu
menyerahkan jiwa dan raga
seakan dunia tiada penghujung
engkau dan aku adalah pelakun
yang sandiwaranya hanyalah hayalan

Lewat dinihari itu
antara kita seakan berpadu jiwa
menyerahkan isi hati dan perasaan
engkau dalam gengaman
dan aku dalam anganan
mana mungkin engkau dan aku persis
dua sejoli memadu jiwa
mungkin itu cinta penuh kepalsuan
seakan akan ada penghalangnya
kerana kita tidak mungkin bersatu
cinta kita kian terhalang dan terlarang

Kasih..
andai itu jalan terbaik buat kita
antara engkau dan aku
bisa dipisahkan
kerana kita berbeda
hidup kita terhimpit
diantara dunia yang penuh benteng penghalang
tidak bisa ditembusi
walau pun kita bisa laluinya
halangan itu pasti kukuh
kelak kita juga yang kecundang
cekalkan hatimu
usahlah dikau menyesali keadaan
kerana keadaan ini tiada
ruang buat kita bersama
taupan cinta kita bisa punah
sadarlah...

akhirnya kita juga yang merana
biarlah ini saja jalan
ceritera kita sebagai sejarah
sejarah mungkin akan berubah
menjadi lagenda cinta terhalang
antara dua dunia yang berbeda.


***********************


Tiada ulasan: