Selasa, 13 Julai 2010

PUNAHNYA SEBUAH CINTA



Semalam sedang aku asyik menonton video cerita ''Filem Hujan Panas"
lakunan Allahyarham P Ramlee. Berkali-kali aku tonton memang tak jemu
sungguh, moral story cerita P Ramlee ni kadang-kadang boleh buat kita
ketawa, sedih,kesihan dan memang ada yang melucukan serta pengajaran
pun ada juga.
Ralet tonton video aku mendapat satu email dari sahabat penaku.
Aku terpaksalah berhentikan cerita yang aku tonton untuk tumpukan
perhatian mesej dari sahabatku dulu.


Msg 1 :Salam,watpe...sibuk?

Aku :tak la,saja buat sibuk hehe, U kat ner

Msg 1:Sori..td ada keje sikit dgn tesis le..dh habispun..

Aku : tak pe, i pun dah rasa mengantuk lak.

Msg 1 : U..tau ke..i dh nak jd duda ni...wife minta fasakh..dh tak tahan dgn perangai i..itu dakwanya..

Aku : pesal lak, u ni nakal sgt kut

Msg 1 : ye..dh nasib badan..nk wat camner..

Aku : kacau org perempuan kut, ada buah hati ke u ni, tu kut jeles dia

Msg 1 : apa nk buat ..macam lagu ..cukup sampai di sini..sayang..
relakan perpisahan ini...!Walau berat di hati...

Aku : cuba bawak berbincang elok2

Msg 1 : nak wat camner..deme dh tak suka....bukan camtu..sebenornya I masih sayang dgn dia..cuma dia kata dia nak hidup sendirian..je
dh habih bincang..dia degil bebenor...nk wat camner lagi..lagipun dia bukan nk bincang dgn saudara mara dia,.,,pandai-pandai dia saja..

Aku 1 : Tak kesianke pada anak2 u

Msg 1 : I kesian juga..tp dia kata anak-anak tak kisahpun...tengok le..lgpun ada dua lg...kalau dia kata nk rujuk nanti..I terima balik. I dh wat macam-macam..sembhyng hajat, tahajud, berdoa sambil berpuasa dan buat dgn seseorg bg dia suka kat I,..semuanya gagal..

Aku : ke dia ada yg lain, tak pe la, kalau itu dah jadi suratan buat u

Msg 1 : bukan cam tu..dia mmg lama dah tak suka I berkawan dgn org..sb tu le..dia marah bebenor..ada juga I dpt bau..dia dah mula berjinak-jinak dgn senior-senior dia kat tempat dia kerja dulu..berabang-abang lak tu..entah le..sapa le nakkan janda anak tujuh tu,,I tau le dia..tu.!!!!.

Aku :seorang camni seorang camtu last anak2 gak yang tersepit antara kedua2 ibu bapa yang bercerai berai


Walaupun aku terkejut dengan keputusan dari temanku ini, tapi sebagai sahabat aku berikan
sepatah dua kata nasihat untuk dia, namun kita sebagai manusia yang berakal, fikirkanlah
apakah keputusan itu perlu atau tidak. Mudahnya kita meruntuhkan Masjid yang kita bina dengan penuh kasih sayang, dipupuk di belai, dibajai dengan kehadiran permata hati, akhirnya
kita dengan senangnya meruntuhkan pulak Masjid itu hanya kerana ada perasaan cemburu, (mungkin pada pendapat aku), salah faham atau telah mula beralih arah kasih sayang pada orang lain!...

Cuma bila ada pergaduhan kedua suami isteri masing-masing mula menuduh pihak lain
yang tak betul.. mmm payah kan... Aku pun susah nak fikirkan kerana kita ni hanya manusia, cuma yang aku terfikirkan "Adakah ianya mungkin suratan atau kebetulan".

*************************************

Tiada ulasan: