Rabu, 24 Mac 2010

YANG MANA SATU PILIHAN HATI


Pernah terfikir mengapa ada sesetengah wanita cantik memilih lelaki yang kurang kacak sebagai pasangan hidup? Pasangan yang terdiri daripada isteri yang cantik daripada suami lazimnya lebih positif dan saling menyokong berbanding padanan yang lain. Lelaki amat menghargai kecantikan sementara wanita lebih berminat kepada suami yang memberi sokongan.Meskipun mengakui bahawa rupa itu adalah subjektif, tetapi tetap terdapat beberapa piawaian universal untuk menyifatkan seseorang itu cantik atau kacak. Berkahwin dan mengenali satu sama lain sebelum mengikat tali perkahwinan.

Apabila si isteri berbincang dengan pasangan masing-masing tentang masalah peribadinya sama ada pasangan mereka bersifat menyokong isu yang dibangkitkan berkaitan matlamat untuk mengamalkan pemakanan lebih sihat sehinggalah mengenai mendapatkan pekerjaan baru atau mahu bersenam selalu. Bukan mereka terlebih dahulu telah memberikan pada daya tarikan wajah dengan menunjukkan paling cantik daripada pasangan yang isteri lebih menarik berbanding suami, suami yang lebih menarik daripada isteri dan bakinya paras rupa yang setara. Isteri dan suami lazimnya bertindak lebih positif apabila si isteri lebih cantik.


"Apabila suami yang kurang kacak mengahwini seorang wanita cantik, akan mendapat sesuatu yang lebih daripada yang dijangka. Jadi, itulah yang membuatkan mereka berusaha keras untuk mengekalkan hubungan," Lelaki yang lebih menarik pula cenderung mempunyai mentaliti sebaliknya.Rupa fizikal lelaki yang menarik bukanlah penting bagi wanita, Ini kerana wanita lebih memilih suami yang bersifat menyokong.

2 ulasan:

Azam Abd Rahman berkata...

Mmm, saya suka isteri yang cantik dan yang cantik dan yang cantik serta yang cantik. Cukuplah setakat ini 4 tu. Hahahaha! Mesti ada yang akan marah nanti.

Tanpa Nama berkata...

sri setuju dg akak..wanita lebih memilih suami yang bersifat menyokong dan menerangi..