Isnin, 22 Februari 2010

BERMIMPI KAH AKU







Ku kepinginkan
pada kesempatan ini dan kemampuan
daya kudrat yang ada
masih aku lemah dan longlai
aku tidak berdaya
membentukkan makna tersirat
aku sedar dan aku tahu
sekelumit isi hati ini
tidak akan terpadam
dik kenangan

aku tahu pasti aku di katakan gila
merasuk dan meraung bagai sang serigala
tapi aku juga
mungkin akan melakukan
apa yang terpendam
dan terbuku dalam rongga
lemah longlainya tulang
berlalulah harapan
manakan ku tahu diriku
bila hendak menangis
melawan sendu
merataplah kepadanya
yang memberikan sinar
bukan kepada mereka yang
menghancurkan dan binasa
tangisilah dirimu
menangislah sepuas-puas hati
jika aku menangis
akan luputlah bebanan

ahhhhhhhh
bisa ku harapkan
namun tiada
hanya kosong
cuma ku pasrah
dan ku harapkan
sinar... sinar.. yang menerangi
kegelapan......

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Air yang menitis dari detik ke hari ke minggu ke bulan dan bertahun-tahun mampu memecahkan batu terjal. Dan kita juga mampu melakukan yang sama. Hidup ini memang indah dan kita yang akan mewarnainya ~ A