Selasa, 24 Jun 2014

YA RAMADHAN AL-MUBARAQ


Tidak beberapa lama lagi kita akan menyambut Ramadhan Al Mubaraq, Terasa benar cepat masa berlalu pejam celik pejam celik sudah masuk bulan puasa..Alhamdulillah kini kita akan berpeluang menjadi tetamu Ramadhan yang awalnya Rahmat  pertengahannya Maghfirah dan penghujungnya di jauhkan dari seksaan Api Neraka..



Ya ramadhan kita akan kembali bertemu .Seperti juga Ramadhan yang lalu
Bulan yang sama tetap setia menunggu, tetapi masa yang berbeza pasti menghasilkan natijah juga berbeza. Untuk tahun ini Ramadhan bagi aku sangat memberikan banyak peristiwa pahit manis.. Ramadhan kali ini aku lalui amat berlainan sekali tidak seperti tahun-tahun yang lalu, kini aku harus harungi dengan jiwa yang khudus dan rasa macam sedih pilu dan satu macam perasaan yang tidak dapat aku gambarkan melalui kata-kata. Tapi biarlah semua itu aku simpan dalam memori dan telah menjadi sejarah yang tidak mungkin berulang kembali kegembiraan seperti dahulu. Apa pun hidup perlu di teruskan jua.

Ramadhan ini juga aku harap peningkatan amalan dan ketekunan aku beribadat akan di permudahkan Allah . Aku berdoa muga Allah memberikan keberkhatan dan kerahmatan dalam aku mengharungi liku-liku hidup ini.

Semuga dengan kedatangan Ramadhan yang akan tiba tidak lama lagi, menjadikan aku insan yang lebih bersabar dan redha.Ya Allah Ya Rabbi.. Engkau terimalah, Berkhatilah dan Rahmatilah setiap amalan yang aku lakukan.. Semuga Ramadhan tahun ini aku bertambah tenang dan di permudahkan setiap perbuatan dan kebaikan yang dilakukan. Tahun ini juga aku bersyukur ke hadrat Allah swt., kerana telah memberikan rezeki dan rahmatNYA dengan ujudnya "NAJAT" (Phenomedic Hayacare Sdn Bhd) yang telah di ambil alih oleh puteri sulungku..

Semuga dengan Phenomedic Hayacare ni akan memberikan semangat dan rangsangan yang berlipat kali ganda. Mudahan rezeki kami anak beranak akan di permudahkan Allah.

Harapan aku agar puteri sulungku ... Ingatlah setiap pengorbanan akan ada ganjaran selagi kita berbuat kebajikan dan kebaikan untuk Ummah serta mengasihi orang lain walaupun kita di dalam keperitan....In Syaa Allah di atas kesungguhan puteri sulungku menubuhkan NAJAT (klinik) di Shah Alam Seksyen 7 akan mendapat tempat dihati orang-orang yang memerlukan hidmat nasihat, rawatan serta pengawalan penyakit... Muga Ramadhan kali ini akan memberikan kami kekuatan dalam mengharungi pancaroba dan halangan yang akan kami harungi...Walaupun seperit mana untuk meneruskan usaha ini, aku berdoa agar Allah merahmati dan memberkhati...IN SYA ALLAH...







***************************************88*********************************


6.12am
24/6/14

Tiada ulasan: