Sabtu, 4 September 2010

NIKMAT DARI KESULITAN


Sahabatku
Demi Allah pencipta yang maha Agong
tidak ada satu musibah pun
yang kekal dalam hidup ini
bagaimanapun beratnya
Jika suatu ketika ia menimpa
Janganlah engkau merasa tidak berdaya kerananya

Jangan pula banyak mengeluh
kerana ia pasti akan lenyap
betapa banyak orang yang terhormat
yang sering tertimpa musibah
namun ia tabah sampai musibah itu lenyap
dan meninggalkannya
dan saat kesabaranku muncul dalam musibah
maka musibah itu terasa ringan

Hatiku terasa sedih saat menanggung derita
namun terkadang kesengsaraan bagiku
ada nikmatnya
Begitu banyak hari yang diawali
dengan kesusahan dan kesedihan
namun ia berakhir
dengan kesenangan dan kegembiraan
aku tidak merasa berat
dengan kesusahan yang menimpaku
kerana aku yakin
akan ada jalan keluar dari balik kesusahan

Terima kasih ya Tuhan
kerana aku masih waras dalam mengadili
jurus hidupku kini
Hilang dan lenyap kisah setiap laluanku
kini aku pasrah
kerana hidup ini tidak semuanya
indah dan mudah
Kerana Sesungguhnya kami milik Allah
dan kepadaNYAlah kami kembali

Ya Allah berilah aku ganjaran dari
musibah yang menimpaku dan
gantikan bagiku sesuatu yang lebih
baik darinya.

***********************

Tiada ulasan: