Selasa, 28 September 2010

DUNIA BARU


Ku pejamkan mataku..
terhadap semua perkara
aku mahu melupakan semua noda
dan aku bayangkan yang indah-indah
Ku pejamkan mataku..
terhadap keburukan lalu
aku ingin imbau keperitan lama
dan aku buangkan jauh-jauh
Ku pejamkan mataku..
terhadap kekecewaan ku
aku mahu cerita yang menyeronokkan
dan aku kini pasrah pada takdir
biarlah diriku mengukir senyuman
tidak mahu lagi meneroka kisah lalu
pergi lah kenangan
jauhkan dari diriku
aku harus berubah
menjadi diriku yang baru
bersih dan wangi
semerbak harum kasturi
yang menghiasi ruang
lalu aku kini ada lah aku
bukan aku yang dulu
persetankan
imbauan lama buat aku hampa
ujud perbedaan ketara
lantas kini aku adalah diriku
tidak ada orang yang mempertikaikan aku
akhirnya aku bahagia kini dengan duniaku..............



*******************

1 ulasan:

kedai buku perintis berkata...

salam.

lama tak sembang,,,,,apa kabar...jangan lupakan saya juga,,,,