Jumaat, 5 September 2014

APAKAH SELANJUTNYA!!!!!!!!!!

Apakah selanjutnya yang akan engkau lakukan
Setelah mencanangkan kepada dunia
Kaulah lelaki yang paling terbaik mencintai aku separuh mati
Sedangkan keegoan sebenarmu hanya aku yang lebih mengerti


Apakah selanjutnya yang akan engkau ucapkan
setelah aku kau gelar sundalan HELLO yang cintaku boleh dibeli
10sen, 10minit daripada 10 gadis di tepi jalan

Apakah selanjutnya yang akan engkau pertahankan
setelah 31 tahun engkau pertahankan
sedangkan 7 tahun berlalu singkat perpisahan tanpa di undang


Apakah selanjutnya yang akan engkau ungkitkan
setelah 31 tahun pengorbananku padamu
kau lemparkan ketepi
hanya kerana cintaku padamu telah berakhir tatkala ini

Apakah selanjutnya yang akan engkau perjuangkan
untuk memaksa aku membela dan menyayangi dirimu
sedangkan rasa hormat antara kita hancur berkecai di telan waktu

Apakah selanjutnya yang mampu aku perkatakan selain kehidupan 31 tahun
adalah kesilapan paling besar yang tidak harus berlaku antara kita
Maafkan aku, jalan telah kupilih, engkau bukan lagi jodohku
dan takdir pun mengatakan begitu

Ikhlaskan aku berlalu
cerita serta dendam kesumat biarlah beku dalam restu
kerana aku pun tidak ingin bertanya lagi
apakah selanjutnya perbuatan dan ceritamu selepas ini



***************************


Tiada ulasan: