Isnin, 13 September 2010

KENANGANKU PANGKOR ISLAND BEACH RESORT



Angin sore, sepoi-sepoi meniup wajahku
tatkala aku berlabuh di muara pantai
pantai Pangkor Island Beach Resort

Aku merasa ada sesuatu
perkara yang aku tidak pasti
tatkala aku kerinduan
pada mu wahai sayang
bila ku tatap lautan terbentang luas
Selat Melaka nan indah

Terasa sayu dan sendu amat
wajahmu ku renung ku tatapi
seolah-olah kamu berada didepanku
rindu dan sayangku tidak tergambar
kamu yang amat ku sayangi


Tatkala tika inilah kenanganku
bersamamu terpancar kembali
kerana kamu amat suka akan lautan itu
kamu pasti berenang-renang dalam ombak laut
yang nyaman damai
alunan ombak itu mengembalikan nostalgia
antara kita berdua bersama kakak dan abang-abangmu

Kesahduanku bertambah pilu
kenangan ini terpahat dalam ingatanku
engkau disana bagaimana
apakah engkau rasa gembira dengan
gema takbir berkumandang
menyeru umat untuk merayakan syawal


Engkau pasti terjaga seawal pagi
riuh sekali suaramu memanggil-manggil
kesemua saudara-saudaramu
mengemaskan diri dan bersalaman sesama sendiri
gembira sekali waktu itu
kini aku tidak pasti
bila akan kembali sejarah berulang

ohhhh
rindu ........apakan dayaku
kerana engkau perlu meneruskan cita-citamu
untuk kejayaan demi kejayaan buat hari mukamu
kenapa aku persis tidak punya kekuatan!!
kerana aku seharusnya kuat dan tabah
menghadapi semua ini


Ya.....
rupanya aku berangan sendirian
di depan ku kini terbentang lautan
bayu sepoi-sepoi meniup nyaman
kini aku harus kuat dan redha
kerana sebenarnya aku adalah
makhluk yang lemah dan tidak upaya
menghadapi segala cabaran
walau pun perpisahan ini hanya sementara


***************************




Tiada ulasan: