Sabtu, 29 Mei 2010

SAHABAT


Sahabat.
Kau bangunkan aku dari penjara
Hatiku...
Kau selalu bersamaku disaat pilu
Ini datang...
tak hentinya kau alunkan lagu
sahabat dari hati kecilku
Indahnya persahabatan ini
sehingga aku rasa sepi
bila engkau tiada
Percayalah sahabat
kau tetap akan ada untukku
di hatiku buat selama-lamanya.

Sahabat...
engkau adalah titipan masa tanpa batas
saat aku berusaha menjelma menjadi sempurna
saat aku menjadi yang terbaik
kau membimbing dan mengajarku
berjalan berlari diatas pentas
yang bernama kehidupan


sahabat...
kau adalah air muka saat ku
harus bahagia atau sedih
gembira saat mendengar dongengan tentang kasih sayang
atau bersedih mendengar ceritamu tentang dirimu sendiri
Sahabat....
kau mengiringiku saat aku lelah
membangunkan aku saat aku jatuh
kerana panggung yang kita lewati begitu licin
sahabat perjalanan hidup ini masih panjang
aku lelah tanpamu di sisiku.

..................................

Tiada ulasan: