Ahad, 23 Mei 2010

MENGADUN CINTAKU (KERENDAHAN DIRIKU)


Aku berlari ke arah senja

rimas pada siang yang berbahang

aku segera mahu membuka tirai malam

menghampar sejadah kasih

untuk sujud rindu

agar cintaku tumbuh menjadi pohon

untuk Kau dan Aku berdakapan mesra

berasmara pada suram redupnya

sehingga lahir dan berkembang suatu rasa

menerawang membelah anid-dunya

yang sifatnya sementara

Kekasih,

Marilah langkahi dunia

kerana balik SANA ada keabadian yang nyata

dan di sini kita hanya di pinta,

untuk mengadun cinta

membakar di relau rindu

agar hangat kasih memutih

dan hati kita menjadi jernih.

Kekasih,

apalah makna cinta,

tanpa abadi dan hakiki

kernanya, lontarkan Dirimu ke AKU

biar kita berpadu

pada Kesatuan Wujud

sehingga segala sesuatu bukan lagi menjadi Dia

tetapi tinggal sebagai AKU.


..............................

2 ulasan:

kedai buku perintis berkata...

salam
apa kabar.yang terbaik.
sahabat
hati kita milek kita
jiwa kata juga azalinya milik kita
bila kita sudah berkongsi
kemungkinan kita hilang sebahagiannya

SEKALUNG BICARA berkata...

mmmmmmmmmmmmmmmm

apa yg saya telah tulis ni..

terima kasih sahabatku.....

akan ku jadikan tinta diariku

.....................