Khamis, 10 Jun 2010

AKU MERASA LETIH DARI DIRIKU SENDIRI




...angin malam menghembus lesu
jiwaku bergenang pilu
hembusan bayu lembut dimukaku
cempaka mewangi harum semerbak
tiupan seruling
menusuk sendu
membuai rasa di alam fana

kemana akan aku pipitkan
kenangan indah tatkala itu
pasti rona-rona itu
kelam dan kabur hanya di rongga dada

ku biarkan engkau
memikir apa yang pasti aku fikirkan
lihatlah aku terkapar dan duka
jeritan dalam hatiku pada siapa aku luahkan!!

keperitan
aku nampaknya hanya gembira
namun tiada noktah
adakah pastinya aku seperti yang engkau
sangkakan

Persis hidup ku
penoh onak dan ranjau
tiada siapa yang tahu
sengsaranya jiwa ragaku
hanya aku pasrah

mungkin ini adalah suratan
suratan yang aku lalui
ada misteri yang belum terungkap
yang belum terurai

perjalan yang sukar penuh gelap
sulit untukku terjemahkan
menyulitkan semua kenyataan
pasti akhirnya
matahari pasti bersinar

sesaknya nafasku
dalam kedamaian
siramilah dengan kasih
abadikan tinta cinta yang indah
ketika engkau datang
samar tersembunyi wajahmu

akhirnya aku tahu
kerana aku perlukan masa
untuk kembali kejalan yang bisa kuredahi
hilangkan lah segala mimpi-mimpi buruk itu
kerana perjalananku tak pernah selesai

...................................


Tiada ulasan: