Jumaat, 21 Mei 2010

KIFARAH BUATKU


Pagi ku bangun suasana seperti binggung.
mataku bebayang kelam ..
sayup kudengar suara azan..
mendayu sahdu memanggil insan..
bangunlah kalian dari lena dan mimpi..

Seperti ada satu bebanan menghempap diriku
perit membisa menusuk hingga ke tulang.
pedih kulitku umpama bara membakar..
kepalaku pusing ligat ..
tubuhku lesu tidak bermaya.
kenapa aku begini?
mungkin aku akan pergi untuk selamanya?.
peluh dingin membasahi bajuku
ohhh adakah aku ....................

Sepantas itu aku sedar
kini baru ku tahu..
rupanya aku mengalami kurang upaya
dan kesihatan ku terganggu seketika
memang dahsyat jika begini
aku rasa baik aku sihat selamanya..
kerana bila kesihatanku tergugat
segala tenaga lumpuh dan tidak berdaya
Kini aku pasrah.
kerana kesakitan itu adalah kifarah buatku
semuga aku sedar diri


..........................................

4 ulasan:

ISAC berkata...

Itu tuhan nak kasi ingatlah....

Time sihat terasa akan hidup menongkat langit....

Bila sakit...akan selalu sebut nama Allah s.w.t...Sikit2...Allah...sakitnya, Allah panasnya, Allah X ada selera...Allah X laratnya....

SEKALUNG BICARA berkata...

Alhamdulillah...

segalanya saya terima dengan redha..
dan syukurlah kini semuanya semakin
baik..

terima kasih la isac atas nasihat yang berapi tu....hehehe

kedai buku perintis berkata...

salam sahabatku

muga cepat sihat....

SEKALUNG BICARA berkata...

wksalam temanku...

terima kasih keperihatinan mu..... insyaallah semakin pulih..