Ahad, 16 Mei 2010

DIMANAKAH PERASAAN DAN SOPANMU?





Aku rasa aku memang kecewa sangat..

Patutkah aku jadi marah macam ini..
salahkah aku jika aku singgah sebentar
ditempatmu...
aku menumpang lalu..
bukan aku nak buat apepun..

Aku mengeluh kerana kepenatan
aku cuma tumpang berlabuh..
apakah salah aku ..
jika engkau tidak sudi..
aku tak kisah..

tapi engkau memang
manusia durjana.
tidak punya perasaan dan hati
perut...
tak payahlah nak marah-marah
gunakan budi bicaramu dengan
berhemah..
Tidak salah kan!..

Kerana bahasa itu menunjukkan
pekerti seseorang..
Hilang bahasa maka hilanglah
maruah ..
Caramu seperti orang hilang akal.

Kesihan pada isterimu disamping
kerana punya suami yang rendah
nilai jati diri...
aku melihatkan engkau dari jauh
perasaan cuak dan benci
akan sifatmu yang kasar
bersopanlah dengan insan lain
Apakah sukar untuk kau
lakukan??


..............................

3 ulasan:

kedai buku perintis berkata...

salam...

lihat pokok pokok kehijauan
ambil nafas dan lepaskan perlahan lahan
duduklah.dan lihat apa yang kita pijak...
tengoklah kelangit...cuaca sentiasa berubah

minumlah secawan kopi.
hirup sedikit demi sedikit dan nikmatilah kekopiannya...

sekurangnya kita masih boleh menikmati
rasa dan citarasa
perasaan adalah cuaca

SEKALUNG BICARA berkata...

salam sahabat

malang saya tidak minum kopi.... apapun itulah lumrah.. marahkan seseorang sanggup menjatuhkan maruah
orang lain...

peristiwa ini di hospital..saya geram
sangat...nasib baik kereta tak kemik
kena ketuk... hehehehe...

kedai buku perintis berkata...

dalam situasi tegang apa yang perlu kita buat.
hanya 2 pilihan

menambah ketegangan....
mencari penyelesaianya

tak perlu minum kopi kalau tak suka..
boleh susu...kambing je
hehehhehe