Jumaat, 20 Mei 2011

AKU TETAP MENRINDUIMU SELAMANYA


Aku melihat senyumanmu
di antara bintang dan bulan purnama
aku dengar suaramu
lewat hembusan angin dan gesekan daunan
tapi rinduku belum juga terubat
Kasih
Apakah hari ini engkau simpan rindu
seperti rindu yang menyunsong di hatiku?
Patahlah hati patahlah jiwa ini
jika rindu diberi racun yang menghuni
andai kasih kekasih berbelah bagi
biarlah rindu membawa diri
Dan malam nan sepi
aku menyusun sebuah kata
yang terucap dari bibirmu
mestipun unggas menyembunyikan diri dibalik lalang
dan purnama malam melindung diri dibalik awan
aku tetap menunggumu
hanya sekadar untuk mengucapkan
selamat malam sayang
sehingga ke kalimah terakhirku
engkau tetap bersemadi dalam ruang
sanubari hatiku
semuga keindahan mimpimu
menjelma diriku bersama


******************

2 ulasan:

fre da berkata...

ehemmmm

menimbau kenangan lalu

SEKALUNG BICARA berkata...

Kenangan lalu tetap jadi sejarah.hehehe.. walaupun dimamah usia betul kann ahaks