Rabu, 5 Mei 2010

AKU TENGAH MARAH SEKARANG


Meletup,membungkam,membara...
geram dan sakit hati...
hati telah membengkak dan mengudis..
rupa dah macam harimau..
tinggalkan lagi macam nak menerkam
mangsa...biar aku mamah dan aku
kunyah2 daging engkau..

Simpang hadapan aku terobos..
nampak wajah engkau yang egoes..
berlagak bagai sang belang
berdirinya engkau tanpa diundang
nyahlah engkau dari sini...
sebelum aku membaham...
tubuhmu.....
pergilah engkau sebelum aku
mengucapkan kata-kata nesta..
kerana aku amat membenci...
sifat dan ucapanmu yang
berbaur cacian..

Pergilah..... pergilah..
jangan engkau toleh lagi
jangan engkau pandang lagi
buangkan dalam hatimu
segala kebencian yang bersarang
kerana itu yang engkau mahu..

................................................................

Tiada ulasan: